20 km

Łączna dugość obwodnicy

2 x 2

Liczba pasów ruchu

100 km/h

Prędkość projektowa

2016 - 2018

Planowane lata realizacji

Droga krajowa nr 6 to najważniejsza trasa, łącząca Pomorze Zachodnie i Pomorze Środkowe. Tym samym stanowi jedno z najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego.

S6 łączy Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk. W związku z tym jest to także dogodne połączenie drogowe portów morskich, od Świnoujścia po Szczecin. Na północ od tej trasy odchodzą drogi obsługujące tereny turystyczne, znajdujące się na wybrzeżu Bałtyku. Jest to także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kalingradzki oraz Litwę z Europą Zachodnią.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S. A. i Polbud-Pomorze Sp. z o. o

Obwodnica Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód będzie przebiegała w całości po nowym śladzie i bez wykorzystania istniejącego układu drogowego. Obwodnica omija Koszalin i Sianów od północy. W ramach inwestycji powstanie również odcinek drogi S11, od istniejącej DK nr 6 (węzeł Koszalin Zachód), do obwodnicy Koszalina i Sianowa (węzeł Bielice). Włączenie w istniejącą DK nr 6 będzie zlokalizowane w okolicy miejscowości Karnieszewice.

Postęp prac


Maj 2017


W maju kontynuowano roboty drogowe, mostowe i branżowe. W dalszym ciągu prowadzono prace dotyczące wymiany gruntu oraz ulepszenia podłoża w wybranych kilometrażach. Wykonano platformy pod mikrowybuchy oraz prowadzono roboty strzałowe w ramach poletka próbnego. Trwały także prace przy wykonywaniu nasypów. Prowadzono prace na 19 obiektach inżynierskich, związane przede wszystkim z wykopami pod podpory, zbrojeniem korpusów, betonowaniem ław i korpusów, wykonywaniem ścianek szczelnych, a także wykonywaniem izolacji. Przebudowywano kanalizację tłoczną, kolizje wodociągowe oraz kolizje linii średniego i niskiego napięcia.

Kwiecień 2017


W minionym miesiącu prowadzono prace związane z wymianami gruntu, wykonywaniem ulepszenia podłoża, profilowania podłoża oraz stabilizacji. Wykonywano także nasypy i prowadzono roboty ziemne. Prace trwały również na jedenastu obiektach inżynierskich. W dalszym ciągu prowadzono roboty branżowe, m.in. przebudowywano kanalizację tłoczną, sieci elektroenergetyczne, a także wykonywano roboty teletechniczne.

Marzec 2017


W minionym miesiącu prowadzono roboty drogowe, mostowe oraz branżowe. Wykonywano wymiany gruntu m.in. na węźle Bielice, węźle Koszalin Północ oraz na drogach serwisowych. Kontynuowano prace związane z odhumusowaniem, naprawą dróg lokalnych, a także transportowano materiały na Plac Budowy. Prowadzono prace związane z betonowaniem i zbrojeniem na obiektach inżynierskich. Kontynuowano wykonywanie przebudów kolizji teletechnicznych, układano gazociągi, przebudowywano drenaże rolnicze oraz kolizje wodociągowe.

Luty 2017


W minionym miesiącu kontynuowano prace związane z odhumusowaniem oraz wymianami gruntu. Prowadzono roboty ziemne, a także transportowano materiał na Plac Budowy. Prowadzono prace dotyczące zbrojenia, betonowania oraz deskowania na obiektach inżynierskich. Odwadniano korpus drogowy, przebudowywano drenaże rolnicze, a także kolizje wodociągowe i sanitarne. Prowadzono również prace związane z regulacją koryt rzek: Dzierżęcinka, Polnica i Unieść.

Styczeń 2017


W minionym miesiącu kontynuowano prace związane z wykonywaniem wymian gruntu w wybranych kilometrażach. W dalszym ciągu trwały roboty dotyczące odhumusowania, a także wycinki drzew oraz wyrywania i wywozu karpin. Oprócz tego kontynuowano roboty ziemne. Trwały prace na obiektach inżynierskich, między innymi zakończono wykopy oraz wykonano beton wyrównawczy na obiekcie WD-112, zabetonowano ciosy podłożyskowe oraz zamontowano łożyska na obiekcie E-35, a także wykonano zbrojenie, deskowanie i betonowanie przepustu PS-14. Kontynuowano przebudowy kolizji teletechnicznych, kanalizacji deszczowej, sieci gazowych oraz sieci elektroenergetycznych.

Grudzień 2016


W minionym miesiącu kontynuowano prace związane z wymianami gruntu oraz odhumusowaniem. Wprowadzono tymczasowy objazd na ul. Morskiej w Koszalinie. W dalszym ciągu prowadzono prace na obiektach inżynierskich dotyczące betonowania, zbrojenia oraz deskowania. Oprócz tego wykonywano przebudowy kolizji teletechnicznych, wodociągowych, deszczowych, a także sieci elektroenergetycznych.

Listopad 2016


W listopadzie Wykonawca realizował wymiany gruntu w wybranych kilometrażach, a także prowadził prace związane z ulepszeniem podłoża z mieszanki spoiwowo-gruntowej. Kontynuowano wycinkę drzew, krzewów oraz wyrywanie karpin. W dalszym ciągu wykonywano odhumusowanie. Prowadzono prace związane ze zbrojeniem i betonowaniem na wybranych obiektach inżynierskich. Kontynuowano przebudowywanie kolizji wodociągowych i teletechnicznych. W związku z opadami deszczu odpompowywano wody z terenów zalanych i zastoisk.

Październik 2016


W minionym miesiącu kontynuowano przeglądy archeologiczne i środowiskowe. Wykonywano ulepszone podłoże z mieszanki spoiwowo-gruntowej w określonych kilometrażach. Trwały prace związane z odhumusowaniem oraz wycinką drzew. Wykonywano zbrojenie i betonowanie ław na wybranych obiektach inżynierskich. W dalszym ciągu przebudowywano sieci wodociągowe i teletechniczne.

Wrzesień 2016


W minionym miesiącu Wykonawca w dalszym ciągu prowadził prace związane z odhumusowaniem. Prowadzono rozbiórki budynków. Wykonano ulepszone podłoże z mieszanki spoiwowo-gruntowej w określonych kilometrażach. Prowadzono prace na obiektach WD-103, WD-125 oraz E-35. Kontynuowano wykonywanie przebudowy kolizji teletechnicznych: TT-01, TT-02, TT-05, TT-06, TT-12, TT-13. Wykonywano także przebudowy drenaży rolniczych oraz odmulanie rowów. Trwa przebudowa wybranych sieci wodociągowych i kolizji kanalizacji sanitarnej.

Sierpień 2016


W minionym miesiącu Wykonawca prowadził prace przygotowawcze dotyczące wymiany gruntu na wybranych odcinkach. Kontynuowano rozbiórki, wyburzenia budynków oraz odhumusowanie. Prowadzono także prace na obiektach WD-125 oraz WD-103. Poza tym wykonywano m.in.: przebudowy kolizji teletechnicznych TT-1, TT-5, TT-12, TT-14; rozpoczęto przebudowy kolizji wodociągowych W-3, W-5, a także kontynuowano przebudowywanie kolizji wodociągowych W-7 i W-15. Ponadto Wykonawca uzupełnił oznakowanie terenu budowy - tablice ostrzegawcze, tablice zakazu wstępu wzdłuż terenu budowy. Odbyły się również przeglądy archeologiczne i środowiskowe.


Lipiec 2016


W minionym miesiącu Wykonawca w dalszym ciągu przeprowadzał odhumuswanie. Wykonano także badanie VSS ulepszonego podłoża z mieszanki spoiwowo-gruntowej w km 5+605-5+725. Prace prowadzono przede wszystkim na obiektach: WD-125 i E-35. Na obiekcie WD-125 trwa budowanie platformy pod palownice, natomiast na obiekcie E-35 wykonano wzmocnienie podłoża kolumnami DSM. Poza tym wykonywano przebudowy sieci teletechnicznej kolizja nr TT-12, TT-14 oraz rozpoczęto przebudowę kolizji nr TT-1. Przebudowywane są także sieci wodociągowe kolizja nr W6, W7, W9, W15.

Czerwiec 2016


W tym miesiącu w zakresie robót drogowych Wykonawca przeprowadził przede wszystkim odhumusowanie (między innymi na S11, S6, a także pod obiekty WD-125 oraz E-35) oraz wykonał odcinki eksperymentalne ulepszenia podłoża z mieszanki spoiwowo-gruntowej. Oprócz tego została przeprowadzona wycinka drzew i krzewów. Wybudowano drogę dojazdową do obiektu E-35, a także rozplantowano teren pod komorę ze ścianek szczelnych przy obiekcie WD-125. Jeśli chodzi o roboty mostowe, wykonano m.in. wykopy pod wzmocnienia przy obiekcie E-35 oraz przeprowadzono przegląd i naprawę płotków ochronnych zabezpieczających przejście płazów. Poza tym, wykonano rozbiórkę przyłączy sieci wodno-kanalizacyjnej, szamb i studni w rejonie km 18+400. Rozpoczęto przebudowę kolizji sieci kanalizacji sanitarnej St4 oraz sieci wodociągowej W9 i W15.

Maj 2016


Wykonanie płotków ochronnych zabezpieczających płazy. Sprawdzenie podłoża gruntowego pod posadowienie obiektów inżynierskich. Wykonywanie próbnych badań – wytrzymałość próbek na ściskanie pod kątem wykonania stabilizacji z pobranych materiałów kruszyw z terenu budowy.


Kwiecień 2016


Rozpoczęcie inwentaryzacji terenów przyległych i rozpoznanie saperskie terenu budowy. Przekopy kontrolne oraz inwentaryzacja karpin. Wytyczenie osi głównych i podpór obiektów mostowych. Zakończono wiercenie geologiczne.



Marzec 2016


16.03.2016 data rozpoczęcia Robót. Organizowanie zaplecza, oznaczenie terenu budowy, prace geodezyjne.

Dotyczy umowy Konsultanta (Umowa Nr (N)/I-4/2016 z dnia 18.02.2016) na pełnienie nadzoru nad realizacji Kontraktu pod nazwą:
”Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód”


Opis Inwestycji:

Nazwa kontraktu: „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód”. Inwestycja zlokalizowana jest w województwie zachodniopomorskim, w powiecie koszalińskim, na terenach gminy Biesiekierz, gminy i miasta Sianów oraz miasta Koszalin. Zaprojektowana obwodnica Koszalina i Sianowa będzie przebiegać w całości po nowym śladzie i bez możliwości wykorzystania istniejącego układu drogowego. Droga ekspresowa S11 włącza się do istniejącego śladu drogi krajowej nr 6 na węźle Koszalin Zachód by następnie, na węźle Bielice, połączyć się z droga ekspresową nr S6 i, po ok. 18,6 kilometrach, włączyć się w istniejący bieg drogi krajowej nr 6. Zaprojektowana droga będzie miała przekrój dwujezdniowy, o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku wraz z poboczami awaryjnymi. Szerokość pasa rozdziału będzie umożliwiała dobudowę jednego pasa ruchu po wewnętrznej stronie, w przypadku, gdy będą tego wymagały potrzeby ruchowe.


Zakres Robót obejmuje:

  • budowę drogi ekspresowej S6 i S11 o łącznej długości 21 km,
  • budowę pięciu węzłów drogowych,
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej oraz dróg poprzecznych
  • budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg,
  • budowę dróg serwisowych służących obsłudze terenów przyległych do drogi S6 i S11,
  • budowę przepustów,
  • budowę przejść dla zwierząt,
  • budowę ekranów akustycznych,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • budowę kanalizacji teletechnicznej,
  • budowę kanalizacji deszczowej,
  • budowę rowów odwodnieniowych i zbiorników retencyjnych,

  • budowę oświetlenia,
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa i ogrodzenia drogi,
  • budowę elementów systemu zarządzania ruchem,
  • budowę zasilania oświetlenia i elementów systemu zarządzania ruchem,
  • przebudowę odcinków istniejących dróg i zjazdów,
  • przebudowę linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia 400 kV, 220 kV i 110 kV,
  • przebudowę kolizji urządzeń elektroenergetycznych niskiego i średniego napięcia,
  • przebudowę gazociągów wysokiego i średniego ciśnienia,
  • przebudowę kolizji urządzeń teletechnicznych,
  • przebudowę kolizji sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,
  • przebudowę urządzeń melioracji,
  • rozbiórkę istniejących budynków kolidujących z pasem drogowym.


Korzyści z realizacji projektu:

  • wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej
  • odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych
  • ograniczenie emisji spalin i hałasu w miastach, które obejmie obwodnica
  • skrócenie czasu podróży

  • zapewnienie komfortu jazdy
  • zmniejszenie ryzyka wypadków
  • poprawa warunków drogowych na środkowym i zachodnim Pomorzu
  • przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów





28,65 %




40,92 %








  • 3.03.2016





    Data podpisania umowy z Wykonawcą Robót









  • 18.02.2016





    Data podpisania umowy z Konsultantem









  • 14.03.2016





    Data Prawa dostępu do Placu Budowy Wykonawcy Robót









  • 16.03.2016





    Data rozpoczęcia Robót









  • 15.12-15.03





    Czas na ukończenie (bez dwóch okresów zimowych od 15.12-15.03)









  • 15.05.2017





    Data I kamienia milowego









  • 16.07.2018





    Przewidywana data zakończenia Robót


ZAMAWIAJĄCY


Kierownik Projektu:
Krzysztof Kowalski
Biuro Kierownika Projektu:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecin
ul. Gnieźnieńska 7
75-736 Koszalin

PROJEKTANT

Konsorcjum:

(Lider) - Ul. Dekerta 18,30-703 Kraków

MPRB Sp. z o. o. (członek konsorcjum) Ul. Dekerta 18,30-703 Kraków